Меню сайту

Медіа
Календар
«  Май 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Наше опитування
Оцініть сайт школи
Всього відповідей: 157
Корисні сайти
 
 
Сайти ЗНЗ району
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0




Поради учням

Поради випускникам

Як учити, щоб усе пам'ятати?

Підготовка до ЗНО передбачає вивчення величезних масивів інформації. Чи не найбільший страх 11-класників - "на тесті я нічого не згадаю!".

Від учнів, які складають ЗНО  досить часто звучить така фраза: "Я ж так учив, а на тесті було відчуття, наче все забув". Це все відбувається не тому, що погано вчив. Просто під час стресу (а на іспиті він дається взнаки) включається частина мозку (амігдала), відповідальна за емоційне реагування, і в такій ситуації важче згадати інформацію, особливо завчену. Натомість краще згадується те, що має емоційне забарвлення.

Тому, готуючись до тесту, варто використовувати меми, цікаві відео, комікси, пісні. Можна пошукати готові або придумати власні. У текстах пісень можна знайти ілюстрації до всіх правил і винятків української мови.

Щоб краще запам'ятати вивчене, можна складати ментальні карти, - так інформація краще структурується. Це просто: потрібно взяти аркуш, у центрі написати тему, якій присвячена карта (одне слово), обвести її, а навколо написати ключові слова і з′єднати їх стрілками з головним. Можна розширювати карту, додаючи гілки до вже намальованих (теж із ключовими словами), доки тему не буде вичерпано.

Корисно "шифрувати" шпаргалки - записувати навчальний матеріал символами, так він краще запам'ятається. Але ці шпаргалки, звісно, не для того, щоб використовувати їх на іспиті.

Важливо також чергувати час навчання і відпочинку, не знижувати спортивну активність.

Як боротися зі стресом під час тестування?

Коли учень хвилюється, у нього в мозку тимчасово вимикається доступ до "папки", в якій лежить вивчений матеріал. І це потрібно пояснити підлітку заздалегідь, до тестування, попередити, що мине час, він заспокоїться і все згадає".

Для боротьби зі стресом можна використати кілька вправ, які можна робити прямо під час тестування. Наприклад, дихати, адже ця вправа виключає частини мозку, які відповідають за емоції, і дозволяє включитися механізмам, що відповідають за відтворення вивченої інформації. На рахунок від 1 до 8 - вдих і так само довгий видих. Важливо рівно поставити ноги на підлогу, всією ступнею. Це розслаблює та додає впевненості.

Вправа "крило янгола": праву руку покласти на ліве плече, ніби обіймаючи його. Можна уявити, що це рука друга, когось із батьків або викладача. Допомагає заспокоїтися так зване "парасимпатичне дихання", коли видих довший за вдих. Можна зробити масаж зап'ястка між кісточками, що розділяють четвертий і п'ятий пальці, - це зона, яка відповідає за реакцію на стрес. Допомагає заспокоїтися "якір уваги" -  пришитий заздалегідь яскравий ґудзик або браслет, подивившись на який дитина зможе повернутися в "реальність".

Дотримуючись цих простих правил можна повернути впевненість у власних силах та успішно скласти ЗНО. Отож, наші випускники, успіхів вам на ЗНО!

Поради учням  для ефективного навчання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання, не забувай про правила поведінки під час уроку.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний, проси вчителя ще раз пояснити тобі матеріал.

3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

5. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів, також ти можеш звернутися за допомогою до вчителя, який завжди допоможе тобі, пояснить те, що ти не зрозумів.

7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

8. У разі потреби звертайся по допомогу до батьків або до однокласників.

9. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.

10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначи­ти, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

11. Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного завдання чи уроку.

12. Між уроками роби перерви, щоб твій мозок зміг відпочити і з новими силами повернутися до роботи.

13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

15. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

16. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.

17. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.

18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

19. Готуючись до усних уроків, викорис­товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.

20. Складай план усної відповіді.

21. Перевіряй себе.

 

Рекомендації учням щодо вибору професії

Вибір професії - не хвилинна справа, це може виявитися найбільш важким рішенням у вашому житті.

1. Не піддавайтеся на вмовляння дорослих стати неодмінно юристом чи лікарем. Подумайте, чим би хотілося займатися саме вам. Обов'язково розмірковуйте над тим, як здійснити свою мрію.

2. Не намагайтеся вступити туди, куди і  друзі.

3. Довідайтеся більше про ту професію, яку хочете обрати. Якщо це можливо, побувайте на робочому місці, де найймовірніше вам доведеться працювати згодом, поговоріть з людьми, які вже займаються цією справою.

4. Ви повинні розуміти, що рішення не може бути абсолютним і, що в будь-який час у вашому житті можуть відбутися зміни.

5. Постарайтесь не помилятися з приводу своїх можливостей. Краще усвідомлювати свої реальні сили.

6. Не піддавайтеся почуттю страху - це нормальний стан, який відчувають всі люди перед вибором.

7. Іноді корисно починати свою кар'єру з практики, а не з теорії. Наприклад, багато  лікарів починали працювати в якості молодшого або середнього медичного персоналу.

8. Постарайтесь звернути особливу увагу на ті навчальні предмети, які необхідні для здобуття майбутньої професії.

9. Намагайтеся дізнатися все: як вступають, як навчаються, як працевлаштовуються після закінчення навчання. Це допоможе прийняти правильне рішення.

10. Беріть участь у позакласних та позашкільних заходах - це допоможе в подальшому спілкуванні і адаптації в колективі.

Вгору сторінки